Dopravný, vzdelávací a informačný portál pre každého
► Úvod
► Autoškoly
► Kurzy na VO
► Značky
► Križovatky
► Pokyny
► Konštrukcia
► Legislatíva
► Online testy
► Info zóna
| • Nedeľa, 20. mája 2018 meniny
Vaše IP: 54.167.216.239 • Dnes aktualizované:12x • Posledná aktualizácia: 20.05.2018 15:30:02 • |

Úvod » Info zóna » Zaujímavosti » Článok č. 6

NADS - najpokrokovejšie simulátory reálnych podmienok pre riadenie vozidiel
09.08.2013, Zaujímavosti, ASP
NADS je centrom pre simuláciu riadenia vozidiel, ktoré sa nachádza v USA, na univerzite v Iowe Oakdale Research Campus Park. NADS je tam nezávislou, samostatne financovanou jednotkou, na vývoji a pokroku ktorej sa podieľajú špičkový experti z rôznych oblastí patriacich pod túto problematiku.

NADS  - The National Advanced Driving Simulator, poskytuje ideálne mechanizmy pre výskum a testovanie správania sa vozidiel a vodičov  na úrovni reálnych podmienok, ktoré by nebolo nemožné, alebo by bolo príliš nákladné či nebezpečné v reálnom svete. Umožňuje posúdenie fyzických schopností,  získavanie poznatkov o výkone a správaní sa vodičov, testovanie dizajnu vozidiel a školenia vodičov.  NADS je súčasťou CCAD (Center for Computer Aided Design), multidisciplinárneho výskumného strediska v rámci College of Engineering, ktoré sa špecializuje na realizáciu aplikovaného výskumu v dizajne, optimalizácie, modelovania a simulácie materiálov, štruktúr, vozidiel a mechanických, kognitívnych a biomechanických systémov na univerzite v Iowe.
 


NADS  v súčasnosti disponuje niekoľkými automobilovými simulátormi rôznej úrovne.

  • NADS-1 - svetovo najpokrokovejší simulátor
  • NADS-2 - simulátor s fixovanou základňou
  • NADS MiniSim™ - nízkonákladový, PC - prenosný simulátor

NADS-1

Práve tento simulátor preslávil toto centrum. Je to simulátor s najväčšou slobodou pohybu základne na svete.
 

Jedinečné vlastnosti a schopnosti pohybového systému sa odlišujú od ostatných existujúcich simulátorov, čo umožňuje NADS-1, aby presne reprodukoval pohyb pre trvalé zrýchlenie a brzdenie, pohyb cez viacjazdné pruhy a interakcie s rôznymi povrchmi vozoviek. Realistické reprodukcie týchto kombinovaných manévrov nie sú možné na simulátoroch s v pevnou základnej alebo simulátoroch s obmedzeným bočnýým pohybom. Pohyby NADS-1 korelované s inými zmyslovými podnetmi a poskytujú tak najvyššiu vernosť skutočného zážitku z jazdy v simulovanom prostredí.
 

 


NADS-2

The NADS-2 je verziou NADS-1 a odlišuje sa tým, že má pevne fixovanú základňu s obmedzeným predným zorným poľom výhľadu. 

Tento simulátor je vybavený grafikou s vysokým rozlíšením, ktorú zabezpečujú projektory so schopnosťou simulácie oslnenia  svetlometmi protiidúcich vozidiel. Používajú sa rovnako zameniteľné kabíny ako pre NADS-1. 
 

 


NADS MiniSim™


NADS MiniSim je prenosný, vysoko výkonný simulátor, určený pre výskumné, vývojové, klinické a školiace aplikácie. Tento simulátor je založený na najmodernejšej technológii simulácie jazdy, ktorá sa vyvíjala v priebehu desaťročia výskumu v National Advanced Driving Simulator a na Iowskej univerzite. MiniSim využíva technológie vyskutujúce sa v najvyspelejšom simulátore NADS-1, v menšom rozsahu ale aj za nižšiu cenu.
 

  


Všetky NADS simulátory vzájomne plne kompatibilné, čim bola dosiahnutá schopnosť prenosu  výsledkov experimentov  z  jednej platformy  na inú.  
 

 




Viac informácií nájdete na http://www.nads-sc.uiowa.edu

Najnovšie články
Kvalifikačná karta vodiča
Ako postupovať pri získaní
Kvalifikačnej karty vodiča (KKV):
Bleskovka
Poradňa
Užitočné informácie
Výška registračného poplatku
Pomoc v núdzi na diaľnici
Elektronické služby v doprave
Zjazdnosť ciest na území SR
Orientačný výpočet
alkoholu v krvi
 
Povolené množstvo alkoholu
v krvi v krajinách EÚ
[SK] BAC: 0,0 g/l
(Blood Alcohol Concentration}
uvádza množstvo etanolu v krvi
Máte nadváhu?
Body Mass Index (BMI)
Výpočet Body Mass indexu (BMI) pomáha určiť, ako na tom ste so svojou váhou. Či trpíte nadváhou, obezitou alebo naopak podvýživou. Výsledok je len orientačný. Ak sa však index významne odchyľuje od priemerných hodnôt, odporúčame vykonať potrebné opatrenia, resp. vyhľadať pomoc odborníka.
Výška  [cm]
Váha [kg]
Podváha: pod 20
Normálna hmotnosť: 20-25
Nadváha: 25-30
Obezita: 30-40
Extrémna obezita: nad 40
Výsledok
?
Vedeli ste, že
najpokrokovejší automobilový simulátor na svete NADS - The National Advanced Driving Simulator, sa nachádza v USA, na pôde Univerzity v Iowe?
Kurzový lístok ECB
Referenčné výmenné kurzy sú publikované Európskou centrálnou bankou. Jednotlivé referenčné výmenné kurzy sú stanovované na základe telekonferencie medzi národnými centrálnymi bankami, ktorá sa zvyčajne koná o 14:15 SEČ.
  USDamerický dolár 1.2457
  BGNbulharský lev 1.9558
  CZKčeská koruna 25.272
  GBPlibra šterlingov 0.87910
  HUFmaďarský forint 310.65
  PLNpoľský zlotý 4.1503
  RONnový rumunský lei 4.6545
  CHFšvajčiarsky frank 1.1631
  HRKchorvátska kuna 7.4325
  RUBruský rubeľ 70.0723
  AUDaustrálsky dolár 1.5357
  BRLbrazílsky real 3.9368
  CADkanadský dolár 1.5290
 
Teória bezpečnej jazdy  |  Povinná výbava  |  Lekárničky  |  Laická prvá pomoc  |  Zaujímavé videá  |  VOP  |  Pravidlá používania  |  Cookies  |  Reklama  |  Kontakt
4Sport - oznamy
AUTOSKOLAPORTAL.SK
Vzdelávací, dopravno-informačný portál
  • príprava ku skúškam na získanie VO
  • príprava k doškoľovacím skúškam vodičov
  • informácie ku skúškam na získanie inštruktorských oprávnení
  • sprostredkovanie kurzov na VO
  • všeobecná dopravná výchova
  • informácie z okruhu cestnej dopravy
  • prezentácie autoškôl
PPP   183 APP   7
Všetky práva k obsahu portálu sú vyhradené podľa autorského zákona NR SR č. 618/2003 Z.z. a medzinárodných autorských práv.
© 2009 - 2018 autoskolaportal.sk. Všetky práva vyhradené.
Porušenie autorských práv je postihnuteľné a to aj trestnoprávne
© 2018 MyConnWeb.sk. Všetky práva vyhradené.
PPK   180 PPA   7 OPK   5
V prípade sťahovania akejkoľvek časti tohto diela z internetu, okrem častí vopred autorom určených na takéto zaobchádzanie, ide o vyhotovenie rozmnoženiny podľa § 5 ods. 17 Autorského zákona. Na vyhotovenie rozmnoženiny je potrebný výslovný písomný súhlas autora. Podľa § 74 ods. 2 Autorského zákona používateľ databázy, ktorá je uvedená na verejnosti akýmkoľvek spôsobom, nesmie ju používať inak ako zvyčajne, primerane a bez újmy oprávnených záujmov zhotoviteľa databázy.
Autoškoly  |  Kurzy na VO  |  Dopravné značky  |  Riešené križovatky  |  Riadenie osobou  |  Konštrukcia a údržba  |  Legislatíva  |  Testy  |  Odporúčame