Úvod » Študovňa » Súhrnné cvičné testy
Súhrnné cvičné testy pre skupinu B
1. Vodič nesmie predchádzať
3 body
cez pripájací alebo odbočovací jazdný pruh; to neplatí pri predchádzaní vozidla vpravo, ktoré mení smer jazdy vľavo a ak už nie je pochybnosť o ďalšom smere jeho jazdy.
ak vodič pred ním idúceho vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy vpravo za účelom zastavenia.
nemotorové vozidlo v križovatke.
2. Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodičov vozidiel, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný
3 body
nedávať znamenie o zmene smeru jazdy za zníženej viditeľnosti.
dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
v obci dávať zvukové výstražné znamenie na upozornenie vodiča predchádzaného vozidla.
3. Vodič vždy pri zmene smeru jazdy, pri vybočovaní z neho alebo ak to vyžaduje bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky je povinný
3 body
použiť osobitné zariadenie umožňujúce výstražnú funkciu smerových svietidiel.
dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
zaradiť druhý prevodový stupeň.
4. Vodič nesmie zastaviť a stáť na železničnom priecestí, v podjazde a v tuneli a vo vzdialenosti kratšej ako
3 body
15 m pred nimi a 15 m za nimi.
160 m pred nimi a 160 m za nimi.
80 m pred nimi a 80 m za nimi.
5. Na pripájacom alebo na odbočovacom pruhu vodič
3 body
môže zastaviť a stáť len vpravo.
nesmie zastaviť a stáť.
môže len zastaviť, nesmie však stáť.
6. Vodič pri odbočovaní nesmie
3 body
dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
ohroziť vodiča idúceho za ním.
dávať znamenie o zmene smeru jazdy, ak odbočuje na miesto mimo cesty.
7. Prevádzkovateľ vozidla nesmie zveriť vedenie vozidla osobe,
3 body
ktorej totožnosť nepozná.
ktorá nemá najmenej dvojročnú prax vo vedení motorových vozidiel.
ktorá je mladšia ako 25 rokov, aj keď inak spĺňa ustanovené podmienky.
8. Vozidlo musí mať počas jazdy rozsvietené
3 body
diaľkové svetlomety.
svetlá vo vnútri vozidla.
stretávacie svetlomety alebo im na roveň postavené osvetlenie, to neplatí pre nemotorové vozidlo, ktoré musí mať rozsvietené svietidlá počas zníženej viditeľnosti.
9. Vodič, ktorý prichádza do križovatky po vedľajšej ceste označenej touto dopravnou značkou,
3 body
je povinný dať prednosť v jazde vozidlám a ostatným účastníkom cestnej premávky prichádzajúcim po hlavnej ceste.
má prednosť v jazde.
je povinný dať prednosť v jazde vozidlám prichádzajúcim sprava.
10. Najmenšia rýchlosť jazdy stanovená na diaľnici sa nevzťahuje na vodiča
3 body
zvláštneho motorového vozidla vchádzajúceho na diaľnicu alebo vychádzajúceho z diaľnice v čase od 22.00 do 04.00 hodín.
motorového vozidla vchádzajúceho na diaľnicu alebo vychádzajúceho z diaľnice.
pri predchádzaní.
11. Táto dopravná značka informuje
2 body
o odbočení k turistickým cieľom.
o smere, prípadne aj o vzdialenosti v kilometroch k vyznačeným cieľom a o čísle cyklistickej trasy.
o názve miestnej časti obce, prípadne o vzdialenosti k nej.
12. Táto dopravná značka
2 body
informuje na viacpruhovej ceste o potrebe včasného zaradenia sa do jazdných pruhov pred križovatkou podľa jednotlivých smerov jazdy tam, kde je usporiadanie radiacich pruhov v križovatke neobvyklé alebo inak neočakávateľné.
vyznačuje jazdné pruhy pre pomalé vozidlá.
vyznačuje zvýšenie počtu jazdných pruhov a ich prikázané smery jázd.
13. Tento symbol má význam:
2 body
Bicykle s elektrickým pomocným pohonom, ktorého výkon sa preruší, keď bicykel dosiahne rýchlosť 25 km/h.
Elektromobily.
Kolobežky s pomocným motorčekom, samovyvažovacie vozidlá a iné dopravné prostriedky s elektrickým pohonom na individuálne presuny.
14. Táto dopravná značka
2 body
znamená "Vyhradený pruh pre autobusy".
informuje o zvýšení počtu jazdných pruhov a o spôsobe jeho zvýšenia.
informuje o pruhu pre pomaly jazdiace vozidlá.
15. Táto dopravná značka označuje
2 body
koniec cesty pre motorové vozidlá.
koniec školskej zóny.
koniec bicyklovej cesty.
16. Táto dopravná značka upozorňuje na
2 body
zver.
miesto, kde je zákaz hnania zvierat cez cestu.
častý výskyt hnaných hospodárskych zvierat na ceste.
17. Tento symbol má význam:
2 body
Obytné automobily
Zvláštne motorové vozidlá
Motorové vozidlá alebo jazdné súpravy, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3,5 t a ktoré sú určené na prepravu nákladu
18. Tento symbol má význam:
2 body
Autobusy.
Električky.
Trolejbusy.
19. Vaše vozidlo prejde cez križovatku ako
4 body
posledné.
prvé.
druhé.
20. Ako posledné prejde cez križovatku
4 body
červené vozidlo.
zelené vozidlo.
vaše vozidlo.
21. Vozidlá prejdú cez križovatku v tomto poradí:
4 body
1. vaše vozidlo, 2. červené, 3. zelené, 4. modré.
1. vaše vozidlo, 2. červené, 3. modré, 4. zelené.
1. červené, 2. vaše vozidlo, 3. zelené, 4. modré.
22. Ako posledné prejde cez križovatku
4 body
zelené vozidlo.
modré vozidlo.
vaše vozidlo.
23. Dopravná nehoda je udalosť v cestnej premávke, ktorá sa stane v priamej súvislosti s premávkou vozidla a pri ktorej
2 body
sa len usmrtí osoba.
sa usmrtí alebo zraní osoba.
dôjde k stretu aspoň troch vozidiel.
24. Pri podhustenej pneumatike dochádza k
2 body
zvýšeniu spotreby paliva a menšiemu opotrebovaniu pneumatiky.
zvýšeniu spotreby paliva a väčšiemu opotrebovaniu pneumatiky.
zníženiu spotreby paliva a menšiemu valivému odporu.
25. Pri používaní spotrebičov vo vozidle najviac zvýši spotrebu paliva zapnutie
2 body
rádioprijímača.
diaľkových svetiel.
vyhrievania sedadiel.
26. Ak svieti táto kontrolka, signalizuje že
2 body
došlo k prekročeniu rýchlostného limitu.
tempomat je neaktívny.
tempomat je aktívny.
27. Vodičský preukaz je neplatný, ak
1 bod
vodič jazdí pod vplyvom alkoholu.
vodičské oprávnenie v ňom uvedené sa odobralo alebo obmedzilo.
vodič nemá počas kontroly platnú technickú a emisnú kontrolu.
28. Držiteľ vodičského preukazu je povinný oznámiť orgánu Policajného zboru do 7 dní
1 bod
zničenie, stratu alebo odcudzenie vodičského preukazu.
poškodenie a zneužitie vodičského preukazu.
len odcudzenie vodičského preukazu na území iného štátu.
29. Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na prevádzku v cestnej premávke, najmä ak
1 bod
je zhodný účinok prevádzkovej brzdy na kolesách tej istej nápravy.
sú prekročené emisné limity motora.
sa nedá uviesť do činnosti osvetlenie batožinového priestoru.
30. Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na prevádzku v cestnej premávke, najmä ak
1 bod
sú poškodené lapače nečistôt.
je prasklina alebo chyba zvarov na diskoch kolies.
vozidlo nie je vybavené zariadením na spájanie vozidiel.
31. Na klzkom povrchu vozovky je potrebné
3 body
brzdiť intenzívne, aby sa minimalizovalo riziko šmyku.
meniť smer jazdy rýchlejšie.
brzdiť a zrýchľovať citlivo, aby sa minimalizovalo riziko šmyku.
32. Ktorú zásadu by mal dodržiavať začínajúci vodič? Mal by
3 body
jazdiť na hranici maximálneho rýchlostného limitu podľa pravidiel cestnej premávky.
jazdiť na hranici minimálneho rýchlostného limitu.
si pred jazdou spraviť plán cesty.
33. Aký druh šmyku môže končiť "hodinami"?
3 body
Pretáčavý šmyk.
Nedotáčavý šmyk.
Kombinácia pretáčavého a nedotáčavého šmyu.
34. Ako sa mení priľnavosť pneumatiky k povrchu vozovky pri prvých kvapkách dažďa?
3 body
Priľnavosť sa zvýši.
Priľnavosť sa výrazne zníži.
Priľnavosť sa výrazne nemení.
35. Ak predchádzame na priamom úseku vozovky, hrozí nebezpečenstvo nehody, ak
3 body
odhadneme rýchlosť protiidúceho vozidla ako príliš nízku.
odhadneme rýchlosť predchádzaného vozidla ako príliš vysokú.
odhadneme rýchlosť protiidúceho vozidla ako príliš vysokú.
36. Pri krízovom brzdení so systémom ABS dosiahne vodič najkratšiu brzdnú dráhu, ak brzdí:
3 body
maximálnou silou prerušovane.
maximálnou silou neprerušovane.
čiastočne a veľmi citlivo.
37. Za zhoršených poveternostných podmienok (dážď, hmla, sneženie, ľad) platí zásada
3 body
jazdiť vždy za druhým vozidlom.
jazdiť maximálnou povolenou rýchlosťou.
znížiť rýchlosť jazdy tak, aby ste boli schopní bezpečne zastaviť vozidlo.
38. Brzdná dráha závisí aj od
3 body
výrobcu brzdového obloženia.
hustoty cestnej premávky.
povrchu vozovky.
39. Uzávierka diferenciálu sa nesmie používať
1 bod
pri jazde po vozovke s dobrou priľnavosťou pneumatík k vozovke a v zákrutách.
v teréne.
na vozovke s rozdielnou adhéziou.
40. Aquaplaning (vodný šmyk) znamená
1 bod
defekt kolesa.
blokovanie kolies počas brzdenia.
vytvorenie vodného klina na mokrej vozovke s väčším množstvom vody medzi pneumatikou a vozovkou, ktorý oddelí pneumatiku od vozovky a vozidlo sa stáva neovládateľným.
Ponuka testov
Testovanie
Súhrnná vedomostná úroveň testujúcich sa užívateľov
TESTY
Súhrnné cvičné testy
86.63%
13.37%
Parciálne testy
PCP
85.54%
14.46%
UPJ
85.62%
14.38%
DZZ
92.67%
7.33%
DSK
90.82%
9.18%
VPS
87.54%
12.46%
TVV
90.77%
9.23%
PDO
83.41%
16.59%
PPV
82.74%
17.26%
ZBJ
87.07%
12.93%
KON
91.05%
8.95%
PPO
90.32%
9.68%
Celkom
87.87%
12.13%
  • PCP - Pravidlá cestnej premávky
  • UPJ - Uplatňovanie pravidiel prednosti v jazde a rýchlostné obmedzenia
  • DZZ - Dopravné značky a dopravné zariadenia
  • DSK - Dopravné situácie na križovatkách
  • VPS - Všeobecné pravidlá správania sa v prípade dopravnej nehody
  • TVV - Teória vedenia vozidla
  • PDO - Predpisy týkajúce sa dokladov požadovaných v prípade používania vozidla a organizácia času v doprave
  • PPV - Podmienky prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách
  • ZBJ - Základy bezpečnej jazdy
  • KON - Konštrukcia vozidiel a ich údržba
  • PPO - Prvá pomoc
Archív
Testovanie
(ARCHÍV)
Súhrnná vedomostná úroveň testujúcich sa užívateľov na testy platné do 31.3.2023.
DZaZ
83.45%
16.55%
KaDS
81.34%
18.66%
ZoCP
86.83%
13.17%
PPaR
76.05%
23.95%
PP
60%
40%
Celkom
83.8%
16.2%
  • DZaZ - Dopravné značky a zariadenia
  • KaDS - Križovatky a dopravné situácie
  • ZoCP - Zákon o cestnej premávke
  • PPaR - Prevádzka, premávka a riadenie
  • PP - Prvá pomoc
VOP • Pravidlá používania • Ochrana údajov • Kontakt
PPP    1397 / 10 / 0 - 30
APP    17
PPK    200
PPA    4
OPK    5
© 2009 - 2025 AUTOSKOLAPORTAL.SK